دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)

فایل مورد نظر در مورد دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-انگیزه-پیشرفت-تحصیلی-در-دانش-آموزان-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پزوهش انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) در 34 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

مقدمه
تحقيقات در اين زمينه اين رويكرد نشان داده است ، كودكاني كه توانايي هاي يكساني دارند ، در برابر مشكلات آموزشي و يادگيري ، پاسخ هاي متفاوتي مي دهند ، بعضي از افراد با وجود توانايي هاي سطح بالا با اين دشواري ها به گونه ي مواجه مي شوند كه به نظر مي رسد توانايي اندكي دارند و از اين كه تلاش هايشان به موفقيت نمي رسد ، نااميد مي شوند ، گاهي در قالب الگوي درماندگي آموخته شده آن را تفسير مي كنند كه ناسازگارانه است ، زيرا در مقابل رسيدن كودكان به اهداف ارزشمند و بالفعل كردن توانايي هاي دروني آن ها مانع ايجاد مي كند .در مقابل ، گروهي مشكلات را به گونه ي مي بينند كه مي توانند بر چالش هايي كه بر سر راه شان هست غلبه كنند ، از مشكلات ناراحت نمي شوند ، حتي در وجودشان احساس لذت از غلبه نمودن بر چالش پديد مي آيد . آن ها توجه خود را به تغيير دادن راهبردها با حداكثر تلاش متمركز مي كنند و سطوح حل مسئله خود را غني تر مي كنند . اين واكنش ها را پاسخ هايي با جهت گيري تسلط مي نامند (ايمز، 1994).
پژوهشگران انگيزش پيشرفت تحصيلي را مربوط به دو طبقه از اهداف مي دانند : اهداف عملكردي و اهداف يادگيري (دوئيك ،1998). دوئيك (1998) در نظريه هدف – محوري خود پيش بيني مي كند ، رفتار افراد با سوگيري هاي متفاوت در دست يابي به اهداف، به ادراك آنان از توانايي هايشان بستگي خواهد داشت.
دوئيك (1998) اشاره مي كند در اهداف عملكردي، هدف، عملكرد و كفايت است و دانش آموزان موفقيت ها را به عنوان ملاك كفايت خويش مي دانند . در اهداف يادگيري ، هدف ، يادگيري و تسلط بر كفايت است. در اين حالت افراد به دنبال هدف هاي ديگري هستند و در جستجوي فعاليت جديد و افزايش كفايت خود تلاش مي كنند. به عبارت ديگر ، دانش آموزاني كه اهداف عملكردي را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اكتساب ارزشيابي هاي مثبت از تواناي هايشان هستند ، سعي مي كنند تا از موارد منفي اجتناب كنند ، اين افراد ترجيح مي دهند ارزشيابي مثبتي در يك تكليف آسان تر به دست آورندتا اين كه احتمال ارزشيابي منفي در تكليفي مهم تر و چالش انگيزتر را بپذيرند.

پيشرفت
پيشرفت ،ميل به انجام دادن خوب كارها متناسب با معيار برتري است . اين نياز،افراد را براي جستجو كردن 'موفقيت در رقابت با معيار برتري'با انگيزه مي كند.(مك كللند ،1953)
واكنش هيجاني افراد هنگامي كه با معيارهاي برتري مواجه مي شوند ،تفاوت دارد . افراد داراي نياز زياد به پيشرفت عموما با هيجان گرايشي (مانند اميد) و رفتار گرايشي پاسخ مي دهند ، در حالي كه افراد داراي نياز كم به پيشرفت (ترس زياد از شكست) عموما با هيجان اجتنابي (مثل اضطراب) و رفتار اجتنابي واكنش نشان مي دهند. (همان)

اهداف پيشرفت
سه نوع هدف پيشرفت وجود دارد : 1 – عملكردي – گرايشي 2 – عملكردي – اجتنابي 3 – تسلط
نياز به پيشرفت ، پذيرفتن هدف هاي عملكردي – گرايشي را پيش بيني مي كند ، ترس از شكست ، هدف هاي عملكردي – اجتنابي را پيش بيني مي كند و انتظارات شايستگي ، هدف هاي تسلط را پيش بيني مي كنند . هدف هاي تسلط و عملكردي – گرايشي عموما با پيشرفت و نتايج مثبت ارتباط دارند ، در حالي كه هدف هاي عملكردي – اجتنابي چنين نيستند.(ايمز،1984)

انگیزه پیشرفت
اصطلاح انگیزش از فعل لاتین movere به معنی حرکت دادن مشتق شده است مفهوم کلی جنبش (تحرک) منعکس کننده این تصور عام است که انگیزش چیزی است که ما را به جنبش و تحرک وادار و کمک می کند تا تکلیف خود را کامل کنیم (شهر آرای۱۳۸۶).

زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت
هنگام توصیف انگیزه پیشرفت ضروری است که زمینه‌های اجتماعی آن توجه شود. هر فرد تلاش می‌کند به نحوی به وظائف مورد نظر خویش عمل کند ولی از آنجا که این امر در یک محیط اجتماعی اتفاق می‌افتد. مفاهیمی از قبیل تشریک مساعی ، رقابت ، تشکیل گروه ، اهداف گروه و پیشرفت گروهی نیز مطرح می‌شود. در میان آثار اجتماعی انگیزه پیشرفت می‌توان به آثار مثبت اجتماعی آن اشاره کرد که مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه بیشتر افراد جامعه موفقیت در انجام وظائف را یک هدف مثبت در نظر می‌گیرند و در این زمینه تلاش می‌کنند در نتیجه به آثار مثبتی از قبیل فزونی انتظار موفقیتهای بعدی غرور و صلاحیت بیشتر دست می‌یابند. بنابراین موفقیت دارای آثار مثبت اجتماعی است. (شهرآراي، 1386)

پیشینه تحقیق
باقري (1372) در پايان نامه خود تحت عنوان «بررسي رابطه شيوه هاي فرزندپروري با انگيزش پيشرفت و رابطه متغير اخير با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر دوره راهنمايي اهواز» به اين نتايج دست يافت: 1- بين متغير استقلال آموزي، تسلط آموزي و مراقبت آموزي با انگيزش پيشرفت رابطه معني دار آماري وجود دارد. 2- بين نمره هاي انگيزش پيشرفت با نمره هاي پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت معني دار وجود دارد.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
2-1-1- مقدمه
2-1-2-پيشرفت
2-1-3-اهداف پيشرفت
2-1-4-منشا نياز به پيشرفت
2-1-5-مدل پيشرفت اتكينسون
2-1-6-نظریه مک کللند
2-1-7-انگیزه پیشرفت
2-1-8-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت
2-1-9-ويژگي هاي دانش آموزان داراي انگيزش پيشرفت
2-1-10-نظريه ها ي انگيزش پیشرفت
2-1-10-1-جان اتکینسون(1964)
2-1-10-2-ویکتور وروم،(1964)
2-1-10-3-کمپبل و پریچارد(1976)
2-1-10-4-وین ماندی و همکارانش(1983)
2-1-10-5-بیریل سان و استانیر(1964)
2-1-10-6-میسکل(1983)
2-1-10-7-فرويد(1954)
2-1-11-انگیزش هدف است یا وسیله؟
2-1-12-عوامل موثر بر انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان   
1 - مشخص کردن اهداف آموزشی
2 - در شرایط مقتضی از تشویق های کلامی استفاده کنید.
3 - از آزمون ها و نمرات به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده کنید.
4 - از خاصیت برانگیختگی مطالب مختلف استفاده کنید.
5 - مطالب آموزشی را از ساده به دشوار ارائه دهید.
6 - ایجاد رقابت و هم چشمی در میان دانش آموزان جلوگیری کند.
7 - هنگام آموزش دادن مطالب تازه از مثال های آشنا استفاده کند.
8 - از روشهای متنوع برای تدریس استفاده نمایید.
9 - پیامدهای منفی مشارکت یادگیرندگان در فعالیت یادگیری را کاهش دهید.
10 - به دانش آموزان مسائل و تکالیفی بدهید که نه خیلی ساده و نه خیلی دشوار باشند.
11 - مطالب را به صورت معنی دار ارائه دهید.
2-1-13-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی
2-1-14-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا
2-1-15-راه كارهاي ايجاد انگيزه در دانش آموزان و تاثير آن در پيشرفت تحصيلي
2-1-16-آموزش انگیزه پیشرفت
2-2-پیشینه تحقیق
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.
جهت دریافت و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) لطفا ابتدا آن را خریداری نمایید

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری پيشرفت تحصيلي آموزش انگیزه پیشرفت مدل پيشرفت اتكينسون دانلود مبانی نظری انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مبانی نظری زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت مبانی نظری نظريه ها ي انگيزه پیشرفت دانلود مبانی نظری رایگان مدیریت

مطالب مرتبط

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)


دانلود پایان نامه و رساله معماري طراحی سفارتخانه

ادبیات و پیشینه تحقیق تعاریف فرهنگ سازمانی و معنویت در محیط کار (فصل دوم)

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی خانه سینما و تئاتر

مطالعات و رساله معماری طراحی مجتمع سینمایی جوانان و نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)

بررسی افسردگی معلمان مدارس عادی و استثنائی و رابطه آن با فرسودگی شغلی

طرح توجیهی راه اندازی ISP مرکز ارایه اینترنت شهری (adsl)

جوش فلزات رنگی و جوش لیزری

جزوه کامل فیزیک دوم دبیرستان ( ریاضی- تجربی )

مبانی نظری تحقیق عامل اقتصادی و اجتماعی و خشونت علیه زنان